Saturday, October 21, 2017

Cara guna cecair DD1 untuk mencuci cup bekam

Ramai jurubekam yang keliru dengan cara penggunaan cecair DD1 bagi mencuci cup bekam. Fungsi cecair DD1 adalah sebagai pembasmi kuman yang terlekat pada cup bekam. Sama seperti dettol ataupun cecair peluntur Clorox yang digunakan oleh orang ramai untuk mencuci pakaian.




Bezanya, cecair DD1 ini lebih kuat untuk membunuh kuman dan ianya tidak merosakkan cup bekam. Adakala jika kita guna cecair dettol atau peluntur klorok untuk mencuci cup bekam, ia boleh mengakibatkan cup bekam menjadi putih atau kusam ataupun pudar. 

Bila sudah pudar, ia tidak lagi nampak berseri dan pelanggan jadi kurang yakin dengan peralatan yang kita gunakan. Bagi mereka, ini boleh jadi kali 'pertama dan terakhir' mereka berbekam ditempat kita.

Okey.. ini adalah cara bagaimana menyukat dan mencuci cup bekam menggunakan cecair DD1. Sukatannya bergantung kepada jumlah cup yang kita nak cuci. Kalau sikit, boleh ikut seperti yang ditunjukkan dalam video dibawah. Kalau cup bekam tersebut banyak, gandakan saja sukatannya bagi tujuan yang sama.



Cecair pencuci ini boleh didapati di kedai Raja Bekam di Klang ataupun melalui agen-agen sah yang dilantik. Bagi yang tinggal jauh dari Klang, boleh dapatkan secara online disini. Caj penghantaran melalui pos laju hanya RM12 saja.

No comments:

Post a Comment