Sunday, November 5, 2017

Jangan sembarangan buang jarum lancet & pisau sayat!



Bila kita ke kedai gunting rambut, biasa kita nampak bekas macam ni yang berisi pisau cukur terpakai. Sekeping pisau cukur biasa boleh guna untuk 2 orang. Satu keping potong 2. Sebelah orang lain, sebelah lagi untuk orang lain.


Kenapa tak dibuang saja ke dalam tong sampah? Kan senang kerjanya...


Pisau dan jarum ni tajam sifatnya. Tak boleh suka-suka buang dimerata-rata tempat. Lagi-lagi jarum atau pisau yang sudah digunakan bagi tujuan perubatan atausudah terkena darah, pastinya lebih bahaya dari biasa. Takut ada jangkitan kuman dan sebagainya.


Bayangkan kalau kita buang dalam plastik sampah yang hitam tu, dah tentu boleh koyak dan sampah bertabur. Kalau sebatang jarum mungkin takde efek sangat, tapi kalau dah beratus-ratus batang jarum... boleh jadi macam landak kalau terkena!


Ini berita baik bagi orang yang nak cantik dan nak kurus diam-diam dan buat sendiri dirumah tanpa perlu kos yang tinggi. Anda boleh buat sendiri, takde sapa tahu. Tiba-tiba je boroi tu hilang... tiba-tiba je kulit muka jadi lebih tegang... :)

Hari ahad ini ada kursus akupuntur Slimming & Beauty khas untuk anda yang nak kurus dan muka tegang. Tidak terhad kepada pemilik spa dan butik saja, orang biasa pun boleh. 

Kalau ada yang nak join, bagitau ye... pm. Nanti abam raja bagi detailnya. Hubungi 012-333 4741

No comments:

Post a Comment