Tuesday, October 20, 2020

Perbezaan antara lampu TDP dan lampu Infrared

 Lampu Terapi TDP dan Lampu Terapi Infra-red merupakan alat yang sering digunakan dalam perawatan Akupuntur, Bekam dan Massage / Urut.  TDP memacarkan haba melalui plat Besi sementara Infra-red memancarkan haba melalui cahaya Infra Merah. Keduanya meningkatkan peredaran mikro pada dalam tubuh dan untuk mempercepat penyembuhan pada badan. Penggunaan TDP dan Infra-red sendiri telah dipersetujui oleh Badan Perubatan dan Makanan US (FDA / Food and Drug Administration) untuk membantu meredakan sakit dan arthritis.



Apa itu Lampu Terapi TDP

TDP terdiri dari kaki beroda, tiang, pelarasan waktu, lengan dan kepala lampu. Komponen Kepala lampu TDP / Plat Besi TDP inilah yang membezakan TDP dengan peralatan Infra Merah yang lain. Pada bahagian kepala inilah terdapat mangkuk logam campuran yang mengandungi 33 jenis unsur. Jenis mineral / unsur itu adalah Aluminium, antimony, arsenic, barium, Boron, cadmium, calcium, carbon, chromium, cabalt, copper, iodine, magnesium, manganese, molybdenum, nickel phosphorus, selenium, silicon, sodium, sulfur, tin, titanium, zink, dan zirconium. Unsure-unsur ini digabungkan pada ketebalan 0.3-0.6mm pada lapisan kepingan mangkuk logam yang berketebalan 0.5-1.5mm. Lapisan logam ini memberi pengaliran panas secara menyeluruh pada mangkuk logam tersebut.

Hasil penelitian TDP boleh dilakukan pada lebih dari 30 jenis penyakit. Secara klinikal telah dibuktikan TDP ini mengurangkan peradangan, pengurangkn rase sakit, peningkatkan peredaran darah dan zat2 mikro, dan keseimbangan metabolism, meningkatkan pertumbuhan, meningkatkan pembiakkan / pembaikkan sel daya tahan tubuh, meningkatkan keaktifan enzim tertentu.

Apa itu Lampu Terapi Infra-red

Lampu terapi Infra-red adalah sedikit berbeza kerana konsep pemanasannya adalah dari Cahaya lmapu Infra-red.. berbeza dengan TDP konsep pemanasan dari Plat Besi. Dari segi kelebihan berbanding TDP adalah ia bagus dalam membunuh bakteria, virus atau jangkitan pada permukaan kulit.



Berminat boleh hubungi 

017 333 1226 Azwan
013 3388 133 Rahmat
016 8200 402 Amirul

No comments:

Post a Comment