Monday, April 27, 2020

Hebahan kedai Raja Bekam buka seperti biasa

Assalamualaikum dan salam sejahtera

  Dah masuk hari kelima kita berpuasa, diharap puasa kali ini kita mendapat keberkatan dan dilimpahi pahala. Puasa kali ni kita terpaksa berdepan dgn PKP tapi takpelah ini ujian utk kita semua.

   So tujuan blog ni nk bercerita tentang info tentang darah dan jugak nk selitkan bahawa kedai raja bekam dibuka pada hari isnin-sabtu dari pukul 10pagi- 6ptg.

     Tapi pastikan anda dlm lingkungan 10 kilometer sahaja yg dibenarkan untuk datang. Tolong ikut peraturan PKP yg telah ditetapkan.
Jaga jarak dan pembayaran haruslah dilakukan mengikut kaedah transer

    Selain tu jika anda ingin mengikuti kursus bekam secara dlm talian boleh tekan link ni www.1226.rajabekam.com terdapat 41 video yang menarik utk anda tontoni sepanjang PKP ni
*Komposisi darah*
Darah terdiri daripada beberapa jenis korpuskel (corpuscle); yang membentuk 45% bahagian daripada darah. 55% yang lain adalah plasma darah, cecair kekuningan yang membentuk medium cecair darah.[1] Korpuskel adalah:
sel darah merah atau erythrokytes (sekitar 99%). Korpuskel tidak mempunyai nukleus sel dan organelle, dan tidak dianggap sebagai sel dari segi biologi. Korpuskel mengandungi hemoglobin dan mengedarkan oksigen. Sel darah merah juga bertanggungjawab bagi sistem jenis darah.
Platelet atau thrombokytes (0.6 - 1.0%), bertanggungjawab untuk pembekuan darah.
Sel darah putih atau leukokytes (0.2%), merupakan sebahagian daripada sistem imunisasi; dan bertugas untuk memusnahkan agen jangkitan.
Plasma darah pada asasnya larutan air yang mengandungi:
albumin
bahan pembekuan darah
immunoglobin (antibodi)
hormon
pelbagai jenis protein
pelbagai garam
Keseluruhannya, plasma dan korpuskel membentuk cecair yang ciri alirannya unik bersesuaian dengan rekabentuk pembuluh darah.
Sumber wikipedia
#rajabekam
#infokesihatan

No comments:

Post a Comment