Wednesday, March 22, 2017

Apa itu akupuntur?



Dalam teori Akupuntur sesuatu penyakit itu terjadi apabila berlaku “ketidakseimbangan tenaga pada merridian di dalam tubuh manusia. .. Meridian ne kalo bahasa naruto dipanggil “cakra / laluan cakra”. Atau ada orang kenali sebagai jalur tenaga / laluan tenaga dalam tubuh… kalo Albert Einstein kata punca gelombang2 dalam tubuh.. 

Benda ne bukan boleh nampak dalam mata kasar.. kalo bedah sekalipun kita takkan jumpe apa benda merridian tu..

Dan kajian sainstis masakini telah menjumpai bahawa setiap organ dalam tubuh manusia ini mempunyai gelombangnya yang tersendiri..
Seperti kata Albert Einstein: "everythings is webration.."

Apabila gelombang itu sersasar frequensinya maka menyebabkn organ tu menjadi hilang fungsi optimum nya dan boleh menyebabkan penyakit datang.. Sebab mcmana boleh tersasar ne jgn cakap la.. banyak faktor.. Pemakanan, Pola tidur, gaya hudup dan mcm2 lagi lah…

Maka, didalam perubatan akupuntur cara merawatnya adalah dengan menstabilkan frequensi gelombang pada organ2 tersebut.. Sama seperti kita adjust siaran radio Sinar FM sampai dengar dengar jelas suara DJ membebel.. hehe

Jadi salah satu cara ialah dengan menusuk jarum seperti besi yg bersifat pengalir arus elektrik pada point2 merridian pada tubuh dan gentel-gentel atau pusing-pusingkan supaya terhasil daripadanya tenaga dan ia mengalir pada jarum tersebut dan pergi ke point meridian itu seterusnya merangsang saraf-saraf jalur tenaga pada tubuh untuk menstabilkan frequensi gelombang seperti sedia kala.


Sesuai dengan peredaran zaman yang semakin canggih , maka timbullah pelbagai alat-alat yang membantu untuk stimulate atau menstabilkan jalur tenaga tersebut… maka timbulkan alat seperti Pen Elektronik Akupuntur dan Akupuntur Stimulator.. Ia membantu memudahkan dan mempercepatkan kerja-kerja sebagai seorang perawat Akupuntur yang sebelum ini memakan banyak kali sesi dan memenatkan..

No comments:

Post a Comment